Czemu akurat Epic Games przyda się Volvo?
Firma, która w dzisiejszych czasach dużej części społeczeństwa kojarzy się jedynie z przecenami na gry i Fortnitem, w rzeczywistości ma nieco większe możliwości. Okazuje się, że skorzystać chce z ich technologii właśnie szwedzki producent samochodów – Volvo. Mowa tutaj oczywiście o silniku Unreal Engine. Mógłby on pozwolić marce na wprowadzenie „fotorealistycznych wizualizacji” do kolejnej generacji pojazdów elektrycznych od Volvo.
Ta technologia daje nam możliwość tworzenia responsywnych, naprawdę wysokiej jakości wizualizacji, którymi możemy się bawić i nakładać na nie kolejne informacje, tworzyć realistyczne reprezentacje w razie potrzeby i tym podobne rzeczy […] Chodzi o to, aby stworzyć interfejs HMI nowej generacji dla naszych klientów.
Epic Games ma pomóc przede wszystkim w stworzeniu specjalnej „platformy, na której inżynierowie Volvo będą mogli zaprojektować oprogramowanie, które ulepszy interfejs HMI”. Thomas Stovicek wspomina również, że będą działali tak, aby Volvo nie obniżyło poziomu bezpieczeństwa, na którym opierają swoją reputację. Oprócz tego, udoskonalone mają zostać również nawigacja i czas pracy baterii.
Czym jest Unreal Engine?
Unreal Engine to silnik wyprodukowany przez Epic Games, wykorzystywany głównie w strzelankach pierwszoosobowych. Jego pierwsza wersja zadebiutowała w 1998 roku w grze Unreal, a najnowsza – Unreal Engine 5 miała swoją premierę 5 kwietnia 2022 roku. Silnik obsługuje oczywiście praktycznie wszystkie dostępne platformy, od PlayStation 3, przez Xbox’a 360, aż do Google Stadia.
Unreal Engine 5, wraz ze swoją premierą, przyprowadził również kilka znaczących zmian. Jedną z nich jest pojawienie się Nanite, zwirtualizowanego systemu geometrii mikrowielokątów, pozwalającego na tworzenie obiektów geometrycznych z zachowaniem najmniejszych szczegółów.
Przy tworzeniu najnowszej wersji tego silnika, Epic Games wykonało również ukłon w kierunku producentów gier z otwartymi światami. Bardzo zmienił się również sposób tworzenia dźwięków na skutek pojawienia się systemu MetaSounds. Volvo podczas nawiązywania współpracy z twórcą Fortnite’a zwróciło jednak uwagę na inny aspekt, a mianowicie… tworzenie fotorealistycznych zdjęć.
Dalsze plany…
Rzadko kiedy mówi się o Epic Games w kwestii współpracy z markami motoryzacyjnymi. Firma ta stara się jednak działać w tej branży bardzo aktywnie, o czym świadczą chociażby informacje o współpracy z GMC. Powodem tej decyzji jest obecne zapotrzebowanie na oprogramowanie, które w coraz większym stopniu pojawia się w kolejnych modelach samochodów. Twórcy Fortnite’a uznali więc, że skoro dysponują tak świetnym narzędziem do tworzenia, to nie mogą przepuścić takiej szansy…
Dzięki nowemu sprzętowi, który pojawia się w samochodach, myślenie o samochodach jako o dodatkowej platformie, którą powinniśmy poznać, stało się bardzo atrakcyjne […] z punktu widzenia HMI, z punktu widzenia zaangażowania, z punktu widzenia tego, co możliwości gier mogą wnieść do doświadczeń użytkownika w samochodzie.
Żadna z firm nie podała jednak informacji o tym kiedy i który model w pierwszej kolejności zostanie „ulepszony”. Volvo wielokrotnie podkreśla, że dla nich najważniejszym aspektem jest bezpieczeństwo ich samochodów oraz korzystających z nich kierowców. Volvo oczywiście jest zainteresowane szybkim rozwojem marki – aczkolwiek wszystkie zmiany chcą implementować w odpowiednim czasie.
Nie chcą jednocześnie, aby kierowców przytłoczył nadmiar dostępnych funkcji, co mogłoby prowadzić na przykład do zwiększonej liczby wypadków. Z niecierpliwością oczekujemy efektów współpracy tych marek, a przede wszystkim czekamy na pojawienie się samochodów ulepszonych Unreal Engine na drogach!
ŹRÓDŁO: The Verge
Dodaj komentarz