PlayStation 5 z datą premiery! | Garść nowych informacji

Dziś magazyn Wired opublikował, swoją droga dość niespodziewanie, że nowa konsola od Sony pojawi się na sklepowych półkach pod koniec 2020 roku. Nazwa pozostała natomiast bez zmian, nowa generacja konsoli będzie następcą PS4, czyli PlayStation 5.

Awatar Ziemowit Wiśniewski

Podobnie jak w przypadku artykułu, który pojawił się w kwietniu tego roku na łamach tego samego portalu gdzie Mark Cerny zdradził wiele na temat nowej generacji tak i teraz ta sama osoba podzieliła się z nami nowymi szczegółami. Potwierdziły się informacje dotyczące wykorzystania technologii Ray-Tracingu w czasie rzeczywistym dzięki zastosowaniu odpowiedniego układu graficznego. 

Podobnie stało się w przypadku rewelacji dotyczących dysku SSD, który znajdzie się wewnątrz nadchodzącej konsoli. Jego zadanie jest oczywiste, zmniejszy czas ładowania gier nawet 10-cio krotne. Dzięki temu długie ekrany ładowania znane z obecnej generacji znikną bezpowrotnie. 

Zmian doczekał się też nośnik na jakim dostępne będą gry. Wciąż będzie to Blu-Ray jednak teraz oferować będzie 100GB pojemności, w przypadku poprzednich generacji było to 50GB. Napęd w jaki wyposażona będzie konsola pozwoli także na odtwarzanie filmów Blu-Ray 4K. 

Zmianom uległ także proces instalacji gier, w przypadku PS5 będziemy mogli zdecydować jaką część plików chcemy zainstalować bezpośrednio na dysku konsoli, a z jakiej części korzystać z dysku. Dla przykładu gracze preferujący rozgrywki solo będą mogli pominąć instalację trybu sieciowego. Ma to pomóc zaoszczędzić miejsce na dysku w nowej konsoli, która wciąż nie jest znana. 

Zarówno nowy układ graficzny jak i wzrost ogólnej wydajności to bez wątpienia znaczące zmiany, jednak najciekawsze informacje dotyczą kontrolera jaki ma znaleźć się w komplecie z nową konsolą. Zamiast standardowych silników wibracyjnych znanych z poprzednich wersji ma pojawić się technologia haptyczna. jej zastosowanie pozwoli na większą precyzję w odwzorowaniu wrażeń dotykowych, podobna technologia już znalazła się w Standardowej wersji konsoli Nintendo Switch. Spusty także doczekały się nowości, te noszą teraz miano Adaptive Triggers, które od teraz będą mogły stawiać opór. Według Cerny’ego ma to pozwolić między innymi na lepsze wrażenie naciągania cięciwy łuku czy odwzorować opór jaki stawia spust broni. Jak będzie czas pokaże. 

Awatar Ziemowit Wiśniewski

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na razie brak komentarzy.
Bądź pierwszą osobą, która wyrazi swoją opinię!
Starsze komentarze Nowsze komentarze


Przeszukaj portal TechnoStrefa.com

Dalsze wyniki

Brak wyników.

Wyszukiwanie obsługiwane przez