Zaplecze pełne informacji
Z ostatniego newslettera Bloomberga „Power On” prowadzonego przez Marka Gurmana możemy dowiedzieć się o tym, co się dzieje wewnątrz Apple bezpośrednio skorelowanego z ich goglami VR.
Ogłoszeń o pracę nie zaszyfrują
Najważniejszą informacją jest to, że Apple pomimo generalnego ograniczenia rekrutacji nadal intensywnie szuka pracowników do swojej “Grupy Technologicznego Rozwoju”. To właśnie ona głównie odpowiada za powstawanie tego urządzenia.
Jednocześnie kilka ogłoszeń o pracę wskazuje na to, że Apple chce już na wejściu zapełnić funkcjami i rozrywką omawiane gogle VR. Poszukiwani są chociażby producenci oprogramowania zdolni i doświadczeni w tworzeniu cyfrowych treści i środowisk mieszanej rzeczywistości. Rzekomo z ogłoszeń wynika też, że Apple planuje stworzyć platformę wideo przeznaczoną do konsumowania treści 3D w VR, jak i coś, na kształt metawersum.
Poza tym Mark wspomniał też o tym, że do pracy nad goglami dołączają się też dobrze znane osobistości z wieloletnimi karierami w Apple. Mowa tu chociażby o starszym dyrektorze inżynierii Yaniv’ie Gur, czy też Dave’ie Scott, który był członkiem projektu odpowiedzialnego za autonomiczny samochód Apple.
Jaki system zasili gogle VR od Apple
Następną rzeczą jaką możemy dowiedzieć się od Marka jest to, że Apple dość szybko “składa w całość” system, na którym mają pracować ich gogle VR. Na tyle szybko, że “powinien być gotowy na nowy sprzęt w przyszłym roku”.
W temacie systemu kluczową informacją jest też to, że Apple chce, aby ich gogle VR miały dostęp do aplikacji ze stron trzecich, co również zdradziły ogłoszenia o pracę.
Trend na gogle VR czas zacząć
Bardzo możliwe, że Apple chce zaprezentować swoje gogle VR szybciej, niż byśmy mogli się spodziewać, ze względu na zacieśniającą się konkurencję. Oczywiście głównie mowa tu o firmie Meta (niegdyś Facebook) która intensywnie pracuje nad tworzeniem swoich gogli oraz metawersum.
W każdym razie ten kto na początku zbuduje przewagę, ten zwiększa swoją szansę na monopol. Zatem nic dziwnego, że teraz wszyscy giganci zaczynają walczyć o klienta na rynku VR.
Źródło: Power On – Mark Gurman, Miniaturka – iXBT.games
Dodaj komentarz