Valve współpracuje z Real Biomes, specjalistami od realistycznych krajobrazów.
Nowe technologie mogą być użyte w Half-Life 3, zwiększając poziom szczegółowości świata gry.
Współpraca potwierdza ambicję Valve, by Half-Life 3 był rewolucyjny technologicznie.
Nowa współpraca Valve: Real Biomes
Valve nawiązało współpracę z Real Biomes, firmą znaną z tworzenia ultra realistycznych krajobrazów dla gier i innych zastosowań. Real Biomes oferuje technologie umożliwiające tworzenie proceduralnych środowisk, które mogą być dynamicznie generowane i dostosowywane do różnych potrzeb projektowych. Firma ta, założona w 2020 roku, zdobyła uznanie dzięki współpracy z takimi markami jak Ford, Volvo czy BBC.
Czym są Real Biomes?
Real Biomes specjalizuje się w tworzeniu szczegółowych środowisk 3D, takich jak lasy sosnowe czy krajobrazy pustynne. Ich technologia pozwala na łatwe generowanie ogromnych i niezwykle realistycznych terenów, co może być kluczowe dla gier stawiających na immersję. Pakiety oferowane przez firmę są dostępne dla Unreal Engine 5, ale Valve najprawdopodobniej wykorzystuje te rozwiązania w swoim silniku Source 2.
Dlaczego Valve stawia na realizm?
Half-Life to seria znana z przełomowych rozwiązań technologicznych. Już w przeszłości Valve wykorzystywało ogromne, szczegółowe mapy, jednak zawsze wiązało się to z kompromisami – poziomem szczegółowości w stosunku do rozmiaru map. Dzięki współpracy z Real Biomes, Valve może przełamać te ograniczenia, oferując graczom ogromne, realistyczne krajobrazy pełne detali i różnorodnych stref klimatycznych.
Proceduralne generowanie krajobrazów w Half-Life 3?
Jednym z potencjalnych zastosowań technologii Real Biomes jest proceduralne generowanie światów w Half-Life 3. Możliwość dynamicznego tworzenia szczegółowych biomów może oznaczać bardziej realistyczne i żywe środowiska, które wciągną graczy jeszcze bardziej niż dotychczas. Valve nie potwierdziło, do jakiego projektu wykorzysta technologię Real Biomes, ale wielu spekuluje, że będzie to właśnie Half-Life 3.
Valve i outsourcing
To nie pierwszy raz, kiedy Valve decyduje się na współpracę z zewnętrznymi partnerami. Wcześniej studio korzystało z pomocy Sierra Division przy tworzeniu nowych map do Counter-Strike 2. Outsourcing specjalistycznych zadań pozwala Valve skoncentrować się na innowacyjnych aspektach swoich projektów.
Podsumowanie
Half-Life 3, jeśli faktycznie korzysta z technologii Real Biomes, może stać się jedną z najbardziej realistycznych gier w historii. Współpraca Valve z Real Biomes wskazuje na ambicję studia, by wykorzystać najnowsze technologie do tworzenia gier, które redefiniują standardy branży. Pozostaje tylko czekać na oficjalne ogłoszenie.
Źródło: Water CS2
Źródło miniaturki: Instant Gaming
Dodaj komentarz