Opus AI

Przygotuj scenariusz, a Opus AI stworzy dla Ciebie świat 3D

Sztuczna inteligencja dokona rewolucji również na rynku gier komputerowych. Oprogramowanie Opus AI na podstawie zaledwie kilku lub kilkunastu zdań jest w stanie w czasie rzeczywistym przygotować świat 3D, który można potem wykorzystać w grze!

Do rodziny oprogramowań opartych na sztucznej inteligencji właśnie dołączył nowy kandydat, który wesprze branżę gier komputerowych.

Wspomniane oprogramowanie, na podstawie przygotowanych poleceń, może w mgnieniu oka stworzyć całe uniwersum 3D do nowej gry!

AI w kolejnych branżach

Jeśli mowa o kolejnych krokach w rozwoju sztucznej inteligencji, to pierwszym co przychodzi na myśl jest oczywiście popularne na całym świecie oprogramowanie od Open AI, czyli ChatGPT. W zasadzie nic w tym dziwnego, bowiem ChatGPT już w tym momencie dysponuje ogromnymi możliwościami, a wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek. Ostatnio oprogramowanie otrzymało kolejną dużą aktualizację, w ramach której dodano między innymi lepszą „współpracę” z grafikami, a także materiałami audio i wideo. W ubiegłym tygodniu na naszej stronie pojawił się nawet tekst, w którym rozważaliśmy wpływ wspomnianego oprogramowania na najbliższą przyszłość!

ChatGPT, a Opus.Ai
źródło: TechnoStrefa

Nie należy również zapominać, że pomimo „królowania” ChatGPT, na rynku co i rusz pojawiają się kolejne projekty, które często zahaczają o kompletnie inne segmenty życia codziennego. Jedne z nich zajmują się generowaniem nagrań audio o konkretnej treści, na podstawie głosów popularnych osób, a inne w krótką chwilę są w stanie przygotować nam grafikę, na podstawie podanych słów kluczowych.

źródło: TechnoStrefa

Od początku wspominano, że jednym z rynków z największym potencjałem na zaangażowanie sztucznej inteligencji do działania, jest branża gier komputerowych. Jedną z głównych niewiadomych był oczywiście czas, bowiem nikt nie zdawał sobie sprawy, ile będziemy musieli czekać na wykorzystywanie AI przy tworzeniu gier. Wiele wskazuje jednak na to, że to może nastąpić już całkiem niedługo, a wszystko za sprawą projektu o nazwie Opus AI.

Opus AI, czyli asystent producentów gier

Opus AI w kontekście celu działania nie różni się dosłownie niczym od innych oprogramowań opartych na sztucznej inteligencji. Przede wszystkim nie ma on zastępować człowieka, a automatyzować niektóre (często bardzo żmudne) czynności, które AI jest w stanie wykonywać nawet kilkukrotnie szybciej, niż ludzie. W tym przypadku mowa o budowaniu wirtualnych światów 3D na podstawie… scenariusza tekstowego, opartego o kilka lub kilkanaście zdań.

Ogólny zakres dotychczasowych możliwości oprogramowania Opus AI możecie zobaczyć na załączonym nieco wyżej materiale wideo. Widać tam jak sztuczna inteligencja wręcz natychmiastowo radzi sobie z tworzeniem w „świecie gry” wszystkiego, co użytkownik wpisuje w specjalnej konsoli. Nowe obiekty czy tekstury pojawiają się na ekranie komputera, dzięki czemu możemy na żywo pracować z projektem, w tym dodawać kolejne elementy, ale też usuwać te, które jednak nie pasują do naszej koncepcji.

Najważniejszym plusem takiego rozwiązania jest oczywiście wyręczenie twórców, którzy zamiast zajmować się przygotowywaniem „fundamentów”, mogą od razu przejść do kolejnego kroku. Dzięki temu możliwość realizowania swojej pasji przy tworzeniu gier mogą otrzymać również twórcy, którym brakuje umiejętności „zagospodarowywania” wirtualnego świata. Furtka do branży gier będzie więc otwarta dla nowych ambitnych osób, za które „brudną robotę” wykona po prostu sztuczna inteligencja, a w tym przypadku Opus AI.

Jak myślicie, czy oprogramowanie o nazwie Opus AI rzeczywiście ma rację bytu? Czego Wam w nim brakuje i kiedy może ono trafić na ogólnodostępny światowy rynek?

ŹRÓDŁO: TECHSPOT

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na razie brak komentarzy.
Bądź pierwszą osobą, która wyrazi swoją opinię!
Starsze komentarze Nowsze komentarze


Przeszukaj portal TechnoStrefa.com

Dalsze wyniki

Brak wyników.

Wyszukiwanie obsługiwane przez